onsdag 10 april 2013

Mala oljade utemobler

Att mala oljade utemobler?

1 Sep 2009 hej! ar det nagon som provat att mala oljade bruna utemobler vita? min sambo sager att det nog inte blir sa. Min ute mobel grupp i tra som jag haft ute har blivigt ful med morka flackar m.m, detta for att dom varit ute i regnet for mycket innan jag blev klar. Med lasyr far du fram ett utseende som liknar oljade ytor, med en transparent yta som later traets adring Undvik att mala pa ytor som ar heta av solen.

Med Cuprinols traoljor vardar du dina tradgardsmobler pa basta satt. Oljan tranger djupt in och mattar traets oversta skikt utan att det bildas en film. Oljan ger. 14 Jan 2001 Har ar den fullstandiga guiden for malning och upprustning av utemobler.

Du ar har: Mala moblerUnderhalla utemobler. Underhall dina utemobler. ( Galler oljade eller laserade). Antligen sa narmar vi oss den tiden pa aret nar. 8 Jul 2012 Jag skulle garna vilja mala mina utemobler vita. Har for mig de ar tillverkade av oljad teak (inkopta pa Jysk for nagra ar sedan). Jag har latit. 19 Jul 2011 Sa grundmalade jag den med snickerigrund, trots att jag last att man helst ska vantsa ett ar att mala om man oljat in moblerna. Las sjalva i. 13 Jul 2009 Som regel kan man saga att man skall underhalla utemoblerna minst tva ganger per ar. OLJAT TRA Mala over med rostskyddsfarg som forhindrar att rosten sprider sig och mala sedan i onskad kulor med metallfarg. Finns fortfarande jamt med i Jysks reklam. Men nu vill jag mala dem vita. Hur gor man, vad ska man ha for farg och ar det bara att mala pa den oljade ytan Svar. Var noga med att skydda den nyin oljade Nytt obehandlat, tryckimpregnerat och tidigare oljat tra. 1. Mala inte nar det finns risk for regn och dagg inom. Under vintern samlar utemoblerna pa sig olika slags mikroskopiska djur, Om ytan pa moblerna ar oljad och hel, kan du sedan bara tvatta dem rena pa varen Du kan ocksa mala dina mobler om du hellre vill, fraga da efter en lamplig farg. Halvmatt tralasyr for obehandlade eller tidigare oljade altangolv, tradack, utemobler mm. Framhaver traets adring och skyddar mot uttorkning och sprickbildning. 13 maj 2009 For att uppna en storre effekt kan jag ibland mala med hogblank farg. ha vitt men alla jag pratat med sager att det ar omojligt att mala oljat tra. 22 Jun 2009 Ja, hur gor man nar man oljat utemoblerna Jag hittar bara hur man gor om Sa kan du slanga hela burken nar du ska mala nasta gang! Citat.

Arbetsrad Behandla uteplatser (pdf) - Alcro

Utemobler av tra ar vackra och hemtrevliga och fyller val sin funktion pa veranda, terrass eller i tradgard. Men det kan ocksa ge problem, da de behover slipas och malas om med ny Oljade och vaxade tramobler ar lattare att underhalla. 2 Maj 2010 Make och jag har nagot olika asikt om vilken typ av utemobler oljas) den andra har forkarlek for vita (maste malas sa smaningom) eller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.