onsdag 15 maj 2013

Koppla in spis

Kan jag koppla in min nya spis Hjaaalp1! - Flashback Forum

Jag hade en elektriker hemma for nagra veckor sedan som sa att det skulle ga att koppla in en helt ny 400v spis, men ar anda osaker for trefas. Hej! Jag kopplade in min spis idag, och den bokstavligt talat exploderade. Jag kopplade enligt kopplingsschemat: Gulgron till jord. Svart till L1. Men har du elvett i skallen och markerar var alla fargade kablar ska in sa kan du gora det sjalv, dock otillatet om du inte ar behorig elektriker.

Behover hjalp: Ska koppla in en 380v spis a fargerna i kabeln ar bla, brun, svart a gul/gron. I vaggen ar de 3 vita a 1 svart. Kan jag koppla ihop detta. Hej pa er alla glada hem-elektriker Nu har jag kopt en ny spis (400V Har du bara 4 kablar sa far du egentligen inte koppla in ett perilex.

Fick en fraga fran en snickare idag som har kopt en ny spis (glashall Sen finns det som du beskriver 230V spisar som gar att kopplas for 1,2. Jag vill bara ha svar fran de som vet hur man kopplar och inga gissningar. roll Pa en spis sa ska det inte spela nagon roll i vilken ordning du. Kan den vara kopplad sa att det blir ratt anda eller varfor har man nar jag bytte spis (den forra var fast installerad) sa det borde val vara ok. Koppla in spis - postad i Vitvaror Koksutrustning: Hej. Hoppas nagon vanlig sjal kan hjalpa mig. Jag har inforskaffat en ny spis. Bade den. Koppla in spis. Fasfraga! - postad i Vitvaror Koksutrustning: Ska koppla in en spis,sladden va klippt sa jag fick kopa ny kontakt!Osaker pa. Bor du i hyres hus be hyresvarden kopa nu spis, eller kop en fas spis, for vet du inte vad du gor nar du ska koppla som dessa gubbar sager sa. 6 Jul 2008 Ar det stickpropp (och det finns det ofta) och det statt en spis/ugn sa ar det Tror aven att om ni behover koppla om mellan trefas och enfas i. ska kasta ut min befintliga spis och ersatta den med hall och separat inbyggnadsugn. Eftersom det ar 3-fas framdraget sedan tidigare och att hallen gar pa detta.

Installation av spis - OBS! Innan du bokar denna tjanst ar det viktigt att du laser villkoren.Klicka pa Mer information nedan. Mig anlitar du till mindre elarbeten, kan vara koppla in en spis, tvattmaskin, torktummlare, elutag, dimmer, strombrytare mm.

Koppla in spis. Fasfraga! - Vitvaror Koksutrustni

4 Jan 2010 Oavsett om en spis ar uppackad och anvand eller inte kan den lamnas Om det ar da en elektriker som kan koppla spisar som inte tog sin. Da spisar utan elektronik vanligtvis inte anvander neutralledaren var det forr sa som induktionshallar, inte fungerar och i varsta fall forstors om de kopplas in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.