måndag 10 juni 2013

Koppla in spishall

Koppla in spishall, 3 fas - Flashback Forum

AR lite for feg att koppla in hallen da det kanns som om det kan bli ett dyrt misstag. Spishallen ar en electrolux ehs6651p. Naval, uttaget i. Jag har kopt en spishall, fran 2012 pa annons. har alltsa vart installerad Kan den vara kopplad sa att det blir ratt anda eller varfor har man. Men har du elvett i skallen och markerar var alla fargade kablar ska in sa kan du gora det sjalv, dock otillatet om du inte ar behorig elektriker.

Hej! Jag kopplade in min spis idag, och den bokstavligt talat exploderade. Jag kopplade enligt kopplingsschemat: Gulgron till jord. Svart till L1. Hej Ska koppla in min infallda spishall dar spis/ugnen stog forrut. Tog bort uttaget och dar fans jord, nolla och 3st fas. Back pa spishallen ser.

6 Jul 2008 Jag kopplade in varan hall for nagra veckor sen och det var ju bara en kontakt att plugga i Man ska nog vara lite mer aktsam att halla pa med. Hej, jag har kopt denna spishall, den ska kunna ga pa 220v. pa sladden som va kopplad fran den fran borjan gar det 5 sladdar till. Men nu ska. Hon har radfragat hos elgiganten, dar hon kopt en hall och ugn, dar dem Dvs om man kopplar over bara en fas kan spishallen som max. Ska kasta ut min befintliga spis och ersatta den med hall och separat inbyggnadsugn. Eftersom det ar 3-fas framdraget sedan tidigare och att hallen gar pa detta. Micro-uttaget Annars alltid perilex till spishall. Svara Citera Inlagg: 191. Kopplar ni da alltid 5*2,5mm16Ampere till hall Svara Citera. INSTALLATION. Spishall. Spishallen ska sattas in i en bankskiva som ar mellan 20 mm och 50 mm tjock. Koppla loss spishallen fran eluttaget innan nagon. 3 Maj 2006 Nu ar det sa att nya hallen inte kan kopplas med 3 fas utan skall. osaker gor som CPMS sager, kontakta elektriker, det blir billigare an ny spis!. ~Denna hall ar avsedd att anvandas i hushall och hushallsliknande miljoer. ~ Hallen ar ~Anvand driftsparren sa att barn inte oovervakat kan koppla in hall- en.

Hall. Transportskador. Undersok omedelbart efter uppackningen om det finns skador pa produkten. Koppla alltid bort hallen fran elnatet innan nagot.

Matning till moderna hallar och ugnar

Kolfilterflakten behover inte kopplas till ventilationssystemet. Det innebar att den En viktig detalj i installation av koksflaktar ar avstandet mellan spis och flakt. Observera: Utseendet pa din spishall kan skilja sig fran modellen som visas ovan kopplas ur fran stromkallan for att forhindra riskerna for en eventuell elchock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.