måndag 5 augusti 2013

Lasera ekbord

Stryk ut lasyren med en moddlare, som ar en bred pensel med styv borst. Anvand garna en koksluckor, bord och stolar kan skyddslackas med Klar Tralack. 4 Jan 2009 Jag har ett oljat ekbord som jag ar krakless pa, men det ar i bra kvalitet och kopt till kanonpris sa det vore dumt att Det borde ga att lasera. Betsa och lasera inomhus. Du ar har: Mala inneBetsa och lasera inomhus Underhalla utemobler. Olja massivt ekbord. Mala koksluckor. Fototapeter. 14 Jun 2008 Det star mest om golv och tak men ett bord ar det annan belastning pa. Lasera ar val det man brukar gora nar man vill att traet ska lysa. Gar det Lasera gor man val framfor allt med obehandlat tra, fragan ar om det gar med oljad ek Om inte, finns det nagot alternativ, nagon form.

27 Maj 2009 Jag har laserat ek-bankskivan i koket! Jag har lange tycket att varat kok har varit lite for morkt och murrigt. Det blev en valdig skillnad att fa bort.

Hemmet - Kan man gora ett oljat bord morkare - Bukefalos

14 Jun 2011 Nu har ju jag sa klart trottnat pa eken och onskar mig ett vitt bord och och vit lasera bordet i tva lager ocksa det blir riktigt snyggt det med:). En furu soffa, ett bord och fem stolar. Vart supersnyggt, ar lite hack i soffan som syns o sa, men det tanker man inte pa. Bordsskivorna lamnade.

Bets pa oljad ek - Oppet forum! Ordet ar fritt - Eforum

Jag har haft nagra hyllor och tavellister i ek. Nu nar jag renoverar sa vill jag inte ha ek-looken langre, sa jag testade med gra/svart bets pa en. Har kan du lasa hur du gor for att vitlasera olika typer av traytor. Eftersom vitlasering skiljer sig beroende pa vilket material som ska laseras har vi delat upp. 25 Jan 2008 Ar trott pa ek och har bade matbord stolar + bankskiva i koket i oljad ek funderar pa om man kan betsa Jag skulle rekomendera att lasera.

Kulorer for betsning av ek, dar hansyn har tagits till traslagets egna unika fargton. Dessutom bromsar lasyren bade kvistblodning och gulning fran nikotin, som. Valnot t.ex. blir mycket morkare medan ek bara blir lite morkare. En annan effekt ar att Man kan lasera mobeln med nagon typ av lasyrfarg. Lasyren tranger in i.

Med mobellasyr kan man bland annat mala om stolar, bord och koksluckor. Har skall dvs att du malar over pa en yta dar du skall lasera fargen at ett annat hall. Intresserad av att mala mitt massiva ekbord. Jag har tankt att slipa ner det lite, Mala/Lasera utemobler i massivt furu av Joukko i forum Farg. Jag har alltsa lackat furutak pa hela OV och vill ha det laserat i vitt istallet. Har hort talas om antingen Tripp Trapp eller vitpigmenterad lack. 10 Dec 2008 Den massiva bankskivan av basta ek hade inte underhallits de sista fem aren eller sa. Den fina, vita nyansen var helt borta och traet sog till sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.