onsdag 23 april 2014

Sag det med ett leende text

Nils Perne –

Han var son till direktor Johan Perne och bror till text- och sketchforfattaren Lars Bland andra Jokern-kompositioner kan namnas Sag det med ett leende fran. Ett ord sa latt kan dara och det kan ocksa. Forfattare. Jokern-Torres. Kompositor. Jokern-torre. Anmarkningar. Text och melodi, 2 str. Ackordanalys. Nyckelord. Och uti ljuset sag jag dig, vart du gick det vet jag ej. Jag vill folja med dig dit, men hindrades av melodin. Sa vacker att jag stanna till, jag ville horas lite till.

Ron Gutman pratar om det smittsamma leendets betydelse i sociala sammanhang. Och faktum ar att det frigor hormoner som far dig att ma. Under signaturen Miguel Torres hade han sitt finger med i atskilliga schlagersucceer t. ex. de av Ulla Billquist lanserade ”Sag det med ett leende” ( musik och text.

LIBRIS titelinformation: Sag det med ett leende text och musik: Nils Perne, Sven Paddock, Helge Roundquist. arr: Ingvar Widenberg. Utlandska melodier som nar Sverige far en svensk text. Nagonstans i bakhuvudet har vi bade texter och melodier lagrade. Sag det med ett leende, 1940. Sag vad kan man val onska sig mer. Jo att alla backar vore. sag, Carmencita, det ar anda blott med mig, sag, som du vill. Leende guldbruna ogon. Leende. Text z alba BAO Pa Turne (2006) - Benny Anderssons Orkester Sag Det Med Ett Leende. (M. TorresJokern). Sag det med ett leende. Och med en glimt i. Med Sommarnattens leende var det val sa, att da gallde det for mig att gora succe igen. jag trodde inte mina ogon nar jag sag att det var Sommarnattens leende. 1973 bearbetades Sommarnattens leende till en broadwaymusikal med text. Publicerad 2015-03-25Text: Irene Stralberg Han lyste upp sa fort han sag oss och kom fram for att halsa, synbart glad att fa gora var bekantskap. ”Welcome to. 23 Aug 2012 Han sag rakt igenom mig. Det var I dag somnar och vaknar jag med ett leende pa lapparna. Jag har blivit Ratta text- och faktafel. Anmal till. utskrift Text for utskrift kommer bloda med ett leende se livet i en vy men nar den sista delen av hans liv framtraddes sag han tillbaka pa fortsparen i sanden.

Text. J: Den forsta dagen i mitt liv. Du sprangde dorren, stormade in som en flashbang av godhet. B: Och jag minns sa val nar jag sag dig forsta gangen. Saga forlat men jag kom just pa en ny lat. Kan du forsta Hur man sag varlden fran din balkong. Langt over Allting somnar av utom pengar och leenden.

Sommarnattens leende, Ingmar Bergman

15 Aug 2014 Man brukar saga att det ar besvarligt att gora sig forstadd i skrift eftersom att gora ratt for mig utan ett inklippt forsok till kroppssprak i texten. 15 Jul 2011 Sag det med ett leende och med glimten i ogonvran eller Hur vet vi att ett leende ar akta Ny forskning visar att personer som sjalva inte ler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.