tisdag 21 oktober 2014

Informerande tal

Att halla ett informerande tal - Mediateket Pauliskolan

24 Sep 2013 Det ar skillnad pa informerande och argumenterande tal. Har ar ett exempel pa ett argumenterande tal och har ar en anvisning for hur du kan. 3 Jul 2008 Ett informerande tal och en informerande text kan besta av en inledning, de punkter man vill ta upp och en avslutning. Du har sakert hort. 1 Sep 2005 Informerande tal ar i viss mening den allra svaraste av retoriska genrer. Det beror bland annat pa att det ar svart att fa ahorarna intresserade.

4 Mar 2015 Prata anonymt med radgivare och andra ungdomar for att hitta svar pa dina problem och fragor. Las mer om informerande tal pa. Svensk krigsforing under 1000-1100 talet. Svenska nat. tal - depresioner - hur mar du Pa tal om Afrodite - Ett grekiskt drama i amerikansk forpackning. Ska namligen halla ett informerande tal snart och jag har redan hallit ett argumenterande tal tidigare som gick bra. Det jag undrar ar. Hur skiljer. 25 Nov 2013 Informerande tal om hur man har ett informerande tal. Inledning - Aven om du ska prata om ett amne som inte direkt har med dig att gora kan. Punkter. Sist visar du genom en mycket tydlig avslutning, t.ex. en sammanfattning, att du ar fardig. Sa har ser en enkel disposition for informerande tal ut: Borjan. Informerande tal, har ni tips pa ett bra amne som man kan skriva om Nagot som ar aktuellt. 2014-12-09 17:12. TeknikPojke: Medlem. Offline. Registrerad. Du ska i halvklass halla ett informerande tal om person du vardesatter. en idrottsman/-kvinna, en artist, en debattor o.s.v. Det kan ocksa vara nagon narstaende. Tva enkla mallar for informerande och argumenterande tal: Informerande tal tala om Inledning: pa samma satt som i informerande tal, vack intresset for amnet. 8 Maj 2015 ATT H#xC5.LLA ETT INFORMERANDE TAL Inom #xE4.mnesomr#xE5.det geografi Bildk#xE4.lla:Dispositionen ar en viktig del i arbetet med ett tal/anforande eller en text. informerande tal och en informerande text kan besta av en inledning, de punkter man.

Det ar sa att jag ska halla ett informerande tal i svenska C men jag vet inte vad jag ska prata om. ar det nagon som kan ge vettiga tips pa. Informerande tal – APL (BF, HV och IN) Forbered en muntlig presentation av din APL utifran foljande fragor: Var har du haft din APL, vem var din handledare.

Informerande tal - En person jag beundrar

Manuskript till ett informerande tal om renassansen, som lyfter fram synen pa karlek under tidsepoken, samt boktryckarkonstens uppkomst. Notera att kallha. Jag ska halla ett informerande tal och jag har ingeeeen aning om vad jag ska prata En i min klass holl ett tal om hur man knyter skorna pa basta satt, det var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.