onsdag 19 november 2014

Betsa ekbord

Herdins Lackbets Aqua anvands for betsning och lackering i ett moment och ger ett. kulorer for betsning av ek, dar hansyn har tagits till traslagets egna unika. Har hittar du inspirerande bilder pa betsat. Badrumsrenovering. Gjorde en badkarsfront. Fore - efter. koksmobler,ek,betsat. Nu nar jag renoverar sa vill jag inte ha ek-looken langre, sa jag testade Jag forstar ju att det kanske inte va sa jakla lyckat att betsa en oljad. Betsade en bankskiva i vanlig ek med Herdins Ojlebets Mork ek, den ser nastan ut som valnot idag och det blev valdigt bra. Kor bara vanlig. 4 jan 2009 Lasyr eller bets, alltsa. Finns det inte fargade oljor man kan anvanda Det har ar ju ett sant bord som man far olja in med lamna mellanrum.

6 Sep 2008 Som rubriken lyder. ett sant ek matsalsbord med 6 skinnkladda Nu vill jag ha mitt i vitt, sa tankte vit betsa det sa man anda ser traets adror.

Inspirerande bilder pa betsat - StyleRoom

Med svart lackbets far du en fin, svart och mycket robust yta pa ditt tra. Mala tva skikt lackbets med 24 timmars mellanrum. Slipa latt mellan varje paforing. Fargsattning med bets bygger pa ett samspel mellan trayta och bets. Betsen. Vid betsning av ek och eventuellt efterfoljande klarlackning ar det viktigt att varje.

Svartlasera oljat matbord - Kolozzeum forum

Val framfor allt med obehandlat tra, fragan ar om det gar med oljad ek Jag hade slipat bordet och kort bets eller lasyr beroende pa vilken. Herdins Akta bets ar transparent och framhaver traets naturliga adring. Fargstyrkan kan okas eller minskas med hjalp av mangden farg som appliceras och/eller. 11 Jan 2010 Bankskivorna i ek, har jag betsat i ljus valnot. Sen har jag har tagit en grund laddel pa hoger sida, dar kylskapet stoppade upp, for att fa plats.

Alcro Trabets ar matt vattenburen bets for fargning av alla slags trarena ytor inomhus t.ex. paneler, tak, Ek kan missfargas om behandlingen utfors langsamt. Betsa och lasera inomhus. det vanligaste ar i dag Lackbetser. Dessa ar en blandning av bets och lack i samma burk. Olja massivt ekbord. Mala koksluckor. Hitta en dold yta, tex undersidan pa ett bord och applicera betsen med en tygtrasa (gammal T-shirt) gnid ut betsen och lat den torka i 3 timmar. Om en morkare. 28 Maj 2007 eller hur gor man Jag fragade for ett tag sen efter ett bord med plats for 3 pers pa varje langsida och som fick plats med minst 2 pers till pa. Vad jag kunnat soka/lasa mig till hittilss, verkar grundtipset vara att betsa forst, och sedan ga pa med olja i nagon form. Vad tror ni Tacksam for. 30 Jan 2011 Nar betsen torkat i 3 dygn sa penslar man pa 2 lager hardvaxolja som Har ett vitt bord som blir flackigt heeeela tiden, de suger at sig av kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.