söndag 18 januari 2015

Havregrynsgrot kastrull

Mat upp havregryn, vatten och salt i en kastrull. Koka upp havregrynen och ror till en grot. Lat havregrynsgroten sjuda i 2-5r da och da. En del gillar. 22 Jun 2013 Borja med att mata upp 1 dl havregryn eller fiberhavregryn. Lagg i en kastrull. Jag anvander iaf 1dl havregryn, 1 dl mjolk, 1 dl vatten. Havregrynsgrot i kastrull: Lagg grynen i en kastrull med kallt vatten och lat vattnet koka upp. Koka sedan i 3 minuter. 1b. Havregrynsgrot i mikrovagsugn: Minska. 8 Nov 2009 Koka upp havregryn och vatten i en kastrull. Nar forsta bubblan dyker upp, tillsatt saltet och sank varmen sa att groten sjuder. Lat sjuda 3-4. 05-1 tsk salt. Steg for steg - Blanda Havregryn, vatten och salt i en kastrull - Koka upp och ror samman till en grot - Sank varmen och lat sjuda i 3-5 minuter. Mat upp gryn, vatten och salt i en kastrull. Koka groten 2-5 minuter, ser da och da. Servera med mjolk och eventuellt appelmos eller lingonsylt.

Steg-for-steg hur man kokar grot - 1 - Bloggplatsen

Blanda havregryn, vatten och salt i en kastrull. Koka upp och lat sjuda pa svag varme i ca 3r om da och da. Servera groten med kall mjolk. Appelmos. 20 Mar 2011 forsta gangen jag horde att havregrynsgrot lagad i mikro ar ”onyttig” fnos jag. I en kastrull ar varmen fordelad annorlunda, hetare i botten.

Jag alskar havregrynsgrot. - Kolozzeum forum

Hej, jag alskar havregrynsgrot, och har nyss lart mig att gora det med hjalp Mojligen att det blir mer disk nar man gor det i kastrull pa spisen. Inlagg: 8 205. Min svarmor brukade gora havregrynsgrot pa gradde. Fyll kastrullen med vatten och lat den sta par timmar. Busenkelt att diska. 24 Maj 2014 Som barn at jag ett par ganger havregrynsgrot och avskydde de traiga grynen Hall alla ingredienser utom agg i en kastrull och koka upp.

Blanda mjolk, havregryn, salt och kanel i en kastrull. Koka upp och koka 3-4 min pa medelvarme under omrorning. Lagg i russin och det mesta av bananen nar. Vatten och havregryn gar rakt ner i kastrullen som stalls pa spisen. Salt och lingon gar ocksa i. Serveras med rarorda lingon och mjolk nar. Havregrynsgrot. halv dl havregryn 1 dl vatten klick smor eller rapsolja. Blanda havregryn och vatten. Mikra 1 min pa full effekt. Hall over i en kastrull och tillsatt vatten och salt. Lat groten koka 3–4 min. Stro over granatapplekarnor och servera med mjolk. Kalla: Arla Koket 1 2013. 21 Jan 2013 Havregrynsgrot ar bra, men maste inte vara naturell. Blanda vatten, havregryn och salt i en kastrull och koka groten fardig pa ca 2 minuter. Havregrynsgrot, mannagrynsgrot och dinkelgrot ar bara nagra av alla sorters grot som finns. Laga din grot i kastrull eller i mikro och servera med det du tycker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.