onsdag 4 februari 2015

Mala om matbord

17 2013 Jag har ett gammalt runt matbord i forradet- skulle det funka att mala det med oljefarg/fonsterfarg och stalla ut tro, eller kommer det inte ens att. Mala bord - steg for steg. Ett egentillverkat bord sitter man garna lange vid. Julia tog vara pa nagra obehandlade brador och lat penseln arbeta. Resultatet – en. 12 Nov 2013 Okej, har har vi matbord plus stolar. Bade jag och Martin vill ha en stor och rejal matplats sa att vi kan bjuda over folk pa middagar sa trevliga. 6 Mar 2014 Det har inlagget skulle egentligen dykt upp nar jag satt pa jobbet men nat blev knasigt. Jaja, battre sent an aldrig, det har ar hur som helst lite. 6 jan 2011 Hej! Jag har hittat ett matbord - gustaviansk stil - pa loppis. Det ar INTE antikt. Nu har jag ambitionen att mala det vitt och arbeta lite extra med.

Du ar har: Mala moblerOlja massivt ekbord Efter poleringen sa ar mitt bord fardigt att anvanda. Pa nya mobler som ar oljade sa far man rakna med att man.

Mala bord - steg for steg - Anza

Om du ska mala en storre yta, t.ex. en dorr eller ett bord, bor du dela upp ytan i flera tankta sektioner och sedan mala systematiskt. Detta ar mycket viktigt just. Las for att lara dig ratt satt att mala mobler pa, samt ett litet fusk. Det du behover for att Jag vitmalade mitt eget bord hemma som ocksa var ett bord fran Ikea.

Mala mobler och snickerier for inomhusbruk, Beckers Farg

Med Beckers lackfarg kan du mala de flesta snickerier inomhus som fonster, dorrkarmar, socklar och skapluckor. Och givetvis mobler som stolar, bord och hyllor. 17 Jan 2014 Antika mobler: Sa har malar du om ett antikt sangbord for att fa den ratta slottskanslan i sovrummet. 23 Mar 2014 Det var ju Banditen som borjade mala med. Det funkar men ar det ytor som slits mycket – typ trappor, matbord – sa bor du lacka ovanpa, inte.

Mala forst med teet och sedan direkt efter med vinagerblandningen. Genom att gora pa det har sattet sa startas nagon slags magisk process som till slut innebar. Ja ska mala om vart furu matbord ink. stolarna - Jag har lyckats overtala min man att vi ska mala om vart koksbord som ar i furu. Han tycker det a. 29 Jan 2013 Mala bordsskiva. Var vackert ljuspatinerade bordsskiva har jag malat. Ytan var stallvis sa fin, men de stora spikhalen, sprickorna, barnens. Jag tycker att det ar sa harligt med farg och att mala, vad som helst kan bli fint och anvandbart igen. Det vita och minimalistiska, som lange dominerat, har fatt. 7 Jun 2014 Lar dig ta tillvara pa gamla mobler och loppisfynd! Las Hej Reginas steg for steg- guide om hur du malar om ett slitet bord. 9 Aug 2013 Posts about mala om matbord written by Kreativa Kajsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.