måndag 29 juni 2015

Tassmetoden somn

En god natts somn, Ebbas Blogg,

8 Jan 2014 Nej, en god natts somn har jag inte fatt pa manga manader nu. Nu har jag daremot forsokt i tva natter med ”tassmetoden” (lite roligt namn. 4 Nov 2011 Tassmetoden gar aven den ut pa att barnet ska lara sig somna i sin egen sang men med den vasentliga skillnaden att det alltid finns en fysisk. 21 Feb 2013 Jag blir sa trott pa alla som tvarsakert yttrar sig om vad som ar bast for barn. Barn ar individer. Precis som man inte kan generalisera om vuxna.

14 Maj 2012 Det har ar inte hallbart langre for min rygg! W (snart 7 manader) vagrar somna av sig sjalv! Lagger man ner honom sa blir det grin direkt och. 30 Jan 2008 I den har traden diskuterar vi Tassmetoden (fi. Tassuhoito). Tassmetoden introducerades i Finland for ungefar 10 ar. 6 Aug 2013 Under sommaren har det varit lite si och sa med Hannas somn – inte jattekonstigt eftersom det varit en hel del forandringar. Resesangar x 2. 19 Okt 2011 Efter de senaste veckornas natter utan nagon namnvard somn sa Sa i forrgar sprang jag pa uttrycket TASS-metoden och blev tvungen att. 13 2014 Tassmetoden maste vad den allra basta metoden som finns, iallafall for mig och gillis. For oss ar den det enda sattet vi kan losa grejerna pa. Udda nar min var 6 manader somnade hon vid brosten och BVC sa att de var inget problem, nu har hon lart sig somna i famnen pa mig utan. 6 Jan 2014 En del av den nya sovplanen ar att Winston ska somna i sin egen sang och inte i Sen pa kvallen vid nattningen sa ska vi kora tassmetoden. 20 Maj 2011 Som jag har skrivit har tidigare sa haller vi (snarare jag SJALV) pa och testar om en metod som heter TASS-metoden kan fungera nage bra pa. 19 Jul 2012 Igar var en hysterisk dag, gjorde massa saker som jag tyvarr inte kan beratta om annu! Men som min. Las om tassmetoden. Den fungerade. 3 Dec 2012 Hur far man sma barn att sova Ja, enligt experterna finns det en uppsjo olika satt, exempelvis samsova, somna i famn, lamnas helt sjalv, koras. 28 feb 2012 Sa jag har last pa lite olika satt som man kan fa barn att somna pa och snubblade over tassmetoden (har lagt in lite info nedan). Provade en. 25 Sep 2014 Jag tycker det later logiskt samtidigt som jag ar valdigt kluven. Sa jag har last pa om tass-metoden och tycker den passar oss perfekt (utan att. 13 Feb 2014 Aven fast det kan ta langre tid for barnet att somna sjalv och att lara sig det sa tycker jag anda att det gick bra for att vara forsta kvallen. Efter 45.

TASS-metoden - Yohanna i Las Palmas - Blogg

6 Dec 2014 Ni kanske undrar hur det gick med tassmetoden. Jo, det gick bra. I en vecka Men nagot annat som borjat fungera ar laggdags under dagen.Nar grabben var ett halvar och hans dagsmonster med somn och mat var hyfsat stabilt inledde jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.