onsdag 9 september 2015

Trefas spis

Trefassystem –

I hushallen kan dock trefasanslutningar forekomma for bland annat spisar, bastuaggregat Ett vanligt forekommande kontaktdon for trefas i hushall ar Perilex. Spisar kan kopplas pa flera olika satt namligen. 1. Enfas och nolla (230) 2. Tvafas och nolla 3.Trefas och nolla. Vissa har oxa flera faser utan. Sist vi kopte spis andrade vi fran 3-fas till 220V for det behovs ingen trefas till moderna spisar. Nu sager spiskillen att 3-fas ar bast, spisen gar battre da.

Jag har kopt en spis nyligen och nu var det tyvarr sa att den har spisen ska. Vissa moderna spisar gar att koppla om till bade 1, 2 och trefas. Moderna spisar gar pa 230V, och nyttjar tre faser. Den kan ha tex. tva plattor pa en, tva plattor pa en annan och ugnen pa den tredje fasen. Jag kan absolut noll om el. For spisen jag har kikat pa behover man 3 fas 400v. Jag har en gammal ugn fran 50-60 talet. Detta star pa baksidan. Jag hade en elektriker hemma for nagra veckor sedan som sa att det skulle ga att koppla in en helt ny 400v spis, men ar anda osaker for trefas. Jag bor i en lagenhet fran 60-talet och har i denna lagenhet enbart 1-fas fram till min spis. Nu har jag fatt en helt ny spis av en bekant som fatt. 4 Jan 2010 Min far kopte en spis, en elektrolux. Expediten sa Tank pa att det en sadan har kontakt och viftade med vad som sag ut som en vanlig trefas. 30 Jun 2014 Nar det galler att ta reda pa om spisen ar enfas eller trefas behover Selma - ta dit en elektriker och sag att du ska kopa ny spis, och du vill ha. Ny spis pa gang. Behover hjalpa av elektriker om det ar sa att vi saknar framdragen nolla. Hur vet man om man har nolla vid spisen Lyste in. Ny hall och spis och mitt i ombyggandet av nytt kok upptacker vi att det 80-tals renoverade koket inte har trefas indraget. Trefas finns i fastighetens kallare. Tjenare allvetande happy-kollektivet, ska kasta ut min befintliga spis och ersatta den med hall och separat inbyggnadsugn. Eftersom det ar 3-fas framdraget.

Spis,60 cm 230 V - anslutning: 3-fas + N,Perilexkontakt Vit. Haller pa att bygga om mitt kok och upptacker da att det inte finns nagon trefas till spisen, enbart sketen 220V enfas. Fick ditt elektriker i morse.

Spisproblem - Allt om Tradgard

Jamfor priser och las recensioner inom Spisar. Vi hjalper dig att hitta ratt och genomfora ett tryggt och sakert kop. Induktion spis 3 fas Spisar. 13 Maj 2015 Spis av modell Electrolux EK 6140 saljes. 3-fas (med stickkontakt), 59.5 bred, 60 djup och 90 hog. Fungerar utmarkt men har nagra skavanker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.