måndag 26 oktober 2015

Stenbord komstad

10 Aug 2013 Ett vackert stenbord star i storstugan eller vardagsrummet. – Den lag i ett forrad i fem bitar. Det ar sten fran Komstad. En stenhuggare hjalpte. Utover de underbara flamskvavnader finns det ocksa gamla mobler fran 1700- 1800-talet som tex tva gamla stenbord fran 1945 tillverkade av Komstad kalksten. Barocken och 1800-talets nybarock. Benamningen barock kommer av ett portugisiskt ord – barocco – som betyder over-driven, besynnerlig, men det ar ocksa en. STENBORD. KOMSTAD-KALKSTEN Skiva av Komstad-kalksten, underrede av ek med balusterformade kopplade ben i barock-stil. Hojd 76.5, langd 146. 25 Jun 2008 Stenbord, Skiva av komstadsten Click here to see a larger picture Black carved Komstad stone table top. Later top. 140x90cm, height: 85cm. STENBORD MED SKIVA AV KOMSTADSTEN, DATERAT 1835 Skiva av Komstad-sten pa underrede med sarg av furu, ladforsedd, och balusterformade ben av. Bojtramobler, stenbord, son 12–18, 0411-522937, Ornahusens Elofssons Garderob Galleri Komstad konsthantverk som klar dig.

Utflykt till Rodde Museum - Slimminge Byalag

Matsal i i engelsk stil i entrevaningen, hall med stenbord i mitten, bondkok. han kvarnarna i Ahult och Haga i Sandsjo socken men ocksa Komstad kvarn. 0411-160 25Vavateljen Bolstervaren. Komstad. Tranadesign. Hammar. Bojtramob-ler, stenbord. 10/1-19/12 lo kl 13-18, aven.

Sy en egen beanbag - Design Inredningsbloggen

16 Aug 2010 Ha! Plotsligt, nar jag laste det har inlagget, insag jag att man kan sy sina egna sittkuddar och pa sa satt fa de farger och monster man vill ha till. 19 Jul 2011 Jag har alltid tyckt sittkuddar med denna kant ser sa svara ut att gora. och det har aldrig riktigt fallit mig in att laborera och prova! Istallet har jag. 30 Jul 2011 Far manga fragor om hur jag syr mina sittdynor sa nu lagger jag ut en liten beskrivning pa hur jag gor nar jag syr. Det finns sakerligen andra.

Jag tankte sy enkla sittkuddar men tycker att det verkar lite trakigt att bara sy ihop tva fyrkanter och sen fylla. Men samtidigt hinns det inte med. 7 Mar 2015 Jag alskar trasmattor, tycker att det ar sa himla snyggt och dessutom ett smart satt att ateranvanda tyger. Nar en van och jag var i Kopenhamn. 11 2013 Sy sittkudde av en trasmatta. Tank sa fort tiden gar nar man bara jobbar och gosar med katter:). Joda, jag har gjort lite annat ocksa. En sittkudde. 2 Aug 2012 Sy ihop sidorna med grova stygn (gor det latt att ta bort stygnen igen om du vill hatillbaka dina mattor). Ernst anvander tapetserarnal och grov. 11 2012 Idag ska vi sy sittkuddar. Sittkuddar for de dar soliga harliga dagarna dar alla bankar och stolar fortfarande ar iskalla och kanske fuktiga att sitta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.