fredag 8 januari 2016

Silla gar te

Galenskaparna After Shave - Sill Lyrics - Most Popular Songs

Galenskaparna After Shave lyrics - Sill: silla gar te silla gar te, sill sill jag vet hur silla gar, sill sill hon gar till mig i ar, den ska laggas in i lok senap eller dill, var. Sill, sill, nu kommer silla in. Sill, sill, fet och go. och stinn. Jag tar feskebaten min, jag ska fiska sill. Var ar tralen, for nu gar silla till. Silla gar te, silla gar te. Sill, sill.

11 Maj 2013 Idag lordag 11 maj fortsatte Bat Hav massan och det var aven invigning pa ” Silla gar te” pa Kungstorget i Lysekil. Vilken succe sa mycket folk. 9 2012 ”Silla gar te”. Pa rinnande tjorbu (dialekt pa Tjorn, Bohuslan) har jag lart kanna sillen och hur den bor laggas in och atas under min barndoms.

Silla gar te” pa Kungstorget i Lysekil. Vilken succe sa mycket folk.

Galenskaparna After Shave - Sill Lyrics and Video: silla gar te silla gar te, sill sill jag vet hur silla gar, sill sill hon gar till mig i ar, den ska laggas in i lok senap. 4 Sep 2014 Silla gar te! 2 svar. En fantastik dag pa Hembygdsmuseet ar till anda. IMG_2427. Vi mottes av herr och fru Billstrom pa garden. Alla hade. Eftertext svensk handel_bat och hav.pdf. LP. Lysekil Handel i samverkan med Svensk Handel. Bat Hav och. ”Silla gar te”. Lordag 3 maj. Kungstorget fran kl. Sill, sill, nu kommer silla in Sill, sill, fet och go. och stinn Jag tar feskebaten min, jag ska fiska sill Var ar tralen, for nu gar silla till Silla gar te, silla gar te Sill, sill. Sill, sill, nu kommer silla in. Sill, sill, fet och go. och stinn. Jag tar feskebaten min, jag ska fiska sill. Var ar tralen, for nu gar silla till. Silla gar te, silla gar te. Sill, sill. 140503 12.00-15.00. Silla gar te Lysekil. 140530 12.00-18.00. Batmassan i Marstrand. 140704 12.00-15.00. Infor VM i motorcross Uddevalla. Radio Bohuslan. Dialekt fran Orust inspelad ar 1980. Silla gar te, silla gar te, silla gar te. Sill, sill, nu kommer silla in. Sill, sill, fet och go och stinn I slutet av 1800-talet hade vi.

8 Jul 2010 Silla gar te. silla gar te.” som det sjungs om fran Bohuslan. Men den grona parlemor glansande makrillen ”Scomber scombrus” ar nog anda. Sill Sill, sill, nu kommer silla in. Sill, sill, fet och go. och stinn. Jag tar feskebaten min, jag ska fiska sill. Var ar tralen, for nu gar silla till. Silla gar te, silla gar te.

GALENSKAPARNA AND AFTER SHAVE LYRICS - SILL

Huvudsakliga program. Svenska Klassiker. Silla gar te” Lysekil. Batmassan i Marstrand. Nattblocket Soul och RB. Italo disco. Vi fick ocksa forklarat for oss uttrycket ”nar silla gar te ”. Fiskelaget vaxte i samband med sillperioderna och sillsalterier och trankokerier vaxte upp i omradet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.