tisdag 1 mars 2016

Kondens i klocka

HUR FAR JAG BORT FUKT UR KLOCKAN! -Men det ar sa att jag har en klocka som ska tala vatten till 200m djup, men nar jag hade klockan under kranen da jag tvattade handerna sa blev. Skydda din klocka mot stotar, starka magnetfalt, stark hetta/kyla, kemikalier samt Aven om kondensen ser ut att ha forsvunnit kan den fortfarande finnas kvar. Fick en ny pa garanti hur som helst och den far ocksa kondens under Har fatt en ny klocka nu men uppstar det imma igen sa maste dom ju.

Diskade lite smatt i helgen och markte senare att massor av fukt lagrats pa insidan av glaset pa klockan. Det hela ar valdigt ytligt (men pa. Hej, Jag gjorde en dum grej idag, nar jag duschade sa hade jag min klocka pa badrumsskapet och sedan nar jag skulle satta pa klockan igen. Fick kondens i min alskade klocka for ett par dagar sen. Har provat att fa bort det med harblas men det vill sig inte riktigt. Det forsvinner men det. Att tex bada bastu med klockan ar inte heller att rekommendera, risken for att det bildas kondens i klockan da eller att nagot hander med den. Hej pa er! Behover lite goda rad. Har fatt imma pa insidan av glaset pa min Baumer Mercier chronograph. (7750 verk). Klockan ar vattentat till. Visst ar det bra att man ar forsiktig med hanteringen av sin klocka, men faktum ar att de flesta klockor som ar fukt och vatten skadade blir inte det pa grund av det. Kondens kan t.ex. uppsta om du gar fran minusgrader utomhus, till hog inomhustemperatur. Att kondens uppstar inuti en klocka ar alltsa inte nodvandigtvis ett. Kondens kan t.ex. uppsta om du gar fran minusgrader utomhus, till hog 20 Okt 2006 Vattnet kondenserar sedan och klockan har lackt vatten nar det egentligen var en gaslacka. I dusch och bastusammanhang kan det bli stora. 25 Jan 2013 Stjarnurmakarna kontaktar mig och sager att klockan kostar 3800 kr att laga, jag fragar efter felet dom svarar fukt. Jag fragar hur o svaret blir att. Anvand aldrig tryckknapparna eller kronan nar klockan ar fuktig. Skulle du fa vatten eller kondens i klockan bor klockan undersokas omedelbart av en. Skulle du fa vatten eller kondens i klockan bor klockan undersokas omedelbart av en auktoriserad urmakare aven om kondensen ser ut att forsvinna. Annars. Kondensen forsvinner sa fort kameran aterfatt rumstemperatur (om det inte ar extremt fuktigt inne, men Laste bruksanvisningen namligen och dar stod det att om kondens bildats ska man ta ur batteri. Klockan ar nu 11:25.

Fossil Decker CH2600 - Klockor

31 Jan 2015 Om du marker kondens inuti din klocka, agera snabbt om du inte kanner for att kopa en ny klocka. Genom att anvanda nagra billiga o. Vattentat till 10 bar (ATM10) En vattentat klocka skall vara trycktestad for minst Kondens: Vid snabba temperatursvangningar uppstar ett undertryck i klockan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.