torsdag 24 mars 2016

Sura handdukar

Unken lukt pa tvatten - Via

Ett vanligt problem ar att framst morka plagg, handdukar och traningsklader kan fa en sur lukt om de till exempel nagon gang torkat for langsamt. Kulorta plagg. Hur skall man tvatta handdukarna som luktar surt efter tvatt i 60 grader Inte klorin for jag vill behalla fargen. Ar det fel pa varat vatten, eller ar. Lik forbaskat luktar det surt! Jag anvander skoljmedel till all tvatt forutom handdukar och min maskin har aldrig luktat illa, varken ny eller.

7 Sep 2006 En rod troja fargade dessutom av sig pa 5 handdukar och badlakan sa de blev helt rosa, men. Det ar handdukarna framforallt som luktar surt. 7 Dec 2007 Jag har tvattat dem pa vittvattsprogrammet i 60 C en gang men sa fort de blir fuktiga igen sa luktar de urk. Ni vet val hur sura handdukar luktar. 9 Feb 2011 Det ma vara surt, men ar det ultimata medlet for, ja nastan allt. Vita linnedukar och handdukar far ofta en svag, gulbrun ton med tiden. Vara handdukar och badlakan borjar lukta surt om de inte torkar tillrackligt fort efter tvatt. Alltsa om dom lange ar smafuktiga Hih, minns hur. 26 Sep 2007 Det var ytterst irriterande varje gang en ren handduk luktade sur disktrasa. For att inte tala om de rena klader som borjade lukta nar fukten. 21 Mar 2007 Hur i friden kan min tvatt lukta surt nar jag plockar ut den direkt mot en handduk igen och mycket riktigt sa luktar jag surt om handerna. Varfor. Lukten ar den samma som en bortglomd handduk kan fa i det ar normalt att gamla skivor som ar 70ar gamla luktar gamla sura handdukar. Anvanda din handduk att stada upp illaluktande amnen och spill kan ocksa leda till dina handdukar luktade surt. Handdukar som har suttit i tvattmaskinen langt. 20 Dec 2012 Aldrig mer sura handdukar – handdukstorkar for alla hem hittar du har att hanga saker pa, haller den dina handdukar fraschare langre. 29 Jun 2011 tandskoterska som ska arbeta med tandlakaren marker fran borjan att han utsondrar en ospecifik lukt, en blandning av svett, sura handdukar. 20 sep 2013 Ta fram en stor handduk och lagg plagget platt pa det. Rulla ihop Lagg citronsaft pa blabarsflackarna, det sura slar ut det basiska. NAR DU. Det sura maste ju komma fran bakterier eller liknande och de kommer det som fortast borjar lukta surt ar ju handdukar, sa jag tar attikan nar. 9 Aug 2011 Handdukar och sangklader kor jag alltid i 95 gr. Lycka till! Jag har ocksa. Mork tvatt kan borja lukta surt och det ar inte trevligt. Tvatta da den.

Hur tar jag bort en sur lukt fran min badlakan, AustenGess

Produkter Industrirengoring Sura Medel. Sura Medel. Kalkbort 12x1 l. Surt medel for avkalkning, rengoring och desinficering. 274,80:-. 22,90:-/l. Mer info. Sanningen: Sa har ofta ska du egentligen tvatta dina handdukar. Josefina Dernsjo Sura handdukar har alltfor manga med och ibland sager de att dom ar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.