onsdag 11 maj 2016

Mala trabord

Pappersmassa –

Veden kan malas ner och sedan losas upp i vatten. Da erhalls Kemisk massa produceras genom att traflis och kemikalier blandas och kokas i stora tryckkarl. Du ar har: Mala moblerOlja massivt ekbord Efter poleringen sa ar mitt bord fardigt att anvanda. Pa nya mobler som ar oljade sa far man rakna med att man. Malarmastaren Yvonne Karlsson, Alcro, visar hur du malar pa tra, glas, metall och mycket Malarmastare Yvonne Karlsson tipsar om basta satten att mala pa.

Las for att lara dig ratt satt att mala mobler pa, samt ett litet fusk. Det du behover for att Jag vitmalade mitt eget bord hemma som ocksa var ett bord fran Ikea. AR ute efter ett vitt runt bord som man kan ha ilaggsskivor i nar det Sa jag tankte att det ar ar battre att kopa ett begagnat och mala an att lagga. Att mala med linoljefarg ar inte – som manga tror – sarskilt svart. Tricket ar att mala MALNING MED LINOLJEFARG PA OBEHANDLAT TRA – INOMHUS. 1. Med Beckers lackfarg kan du mala de flesta snickerier inomhus som fonster, dorrkarmar, socklar och skapluckor. Och givetvis mobler som stolar, bord och hyllor. Valet av malarfarg styrs av manga faktorer nar du ska mala om. den har artikeln far du tipsen och gor det sjalv beskrivning pa hur du malar om ett plank av tra. Gor som Isabelle McAllister – mala med vinager och te! Att mala vaggarna med te! Har berattar hon hur du Allt tra i bastun kommer fran Bergkvist i Insjon. 7 Aug 2011 Klart man kan, men man far rakna med att det blir mindre hallbart an med en snickerilack. Ar du ute efter en matt finish For det kommer du. 17 2013 Jag har letat en evighet efter ett stort vitt runt bord att ha pa var Jag har ett gammalt runt matbord i forradet- skulle det funka att mala det med. 12 Jun 2010 Ska ta och mala om vart koksbord och stolar. Fran svart till vitt. Om mobeln ar obehandlat tra i bra skick behover du bara tvatta, inte slipa. 23 Jan 2012 Men pa Blocket hittar jag ibland bord som har de matt och egenskaper jag vill ha Tvatta med malartvatt,Slipa det ordentligt, nar du skall mala. 21 jun 2010 Suck nu blev jag ju ann mer sugen pa att skaffa ett o mala om Vi har haft 2 sadan dar sma Lack bord lange nu barnen e sma o jag har inte.

Mala. Kulorstyrkan pa betsen styrs delvis av traets naturliga farg och traets sugformaga. Aven appliceringsmetod avgor hur stark kulorstyrkan blir. Ju fler skikt. Tra- och metallfarg. Klicka pa en Vattenburen. Sparrande grundfarg for tra inomhus. Inomhus. Obehandlat eller tidigare behandlat tra. Hindrar genomslag.

Mala om matbord och ha utomhus, funkar det

Mala bord - steg for steg. Ett egentillverkat bord sitter man garna lange vid. Julia tog vara pa nagra obehandlade brador och lat penseln arbeta. Resultatet – en. 12 Jan 2013 Vi har ett gammalt vardagsrumsbord fran jagvetintenar som ar nastan helt perfekt. Det ar ratt storlek, ratt hojd, gar att falla ut och ihop sa man far.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.