fredag 29 juli 2016

Mala lackat bord

Hemmet - Jag har ett bord!:D - Bukefalos

24 Nov 2008 Bordet ar lackat och bjorkfarg, sa bilden ar nagot missvisande just fargmassigt. Hur gor man for att lattast mala om ett redan lackat bord. 8 Nov 2008 Vet nagon om det over huvudtaget gar att mala om dessa mobler sa att det blir snyggt Vi malade ikeas jokkmokk bord och stolar i vitt (innan var de bara omalat tra men formodligen Bordet var lackat, stolen ocksa. Las for att lara dig ratt satt att mala mobler pa, samt ett litet fusk. Det du behover for att Jag vitmalade mitt eget bord hemma som ocksa var ett bord fran Ikea.

Med Beckers lackfarg kan du mala de flesta snickerier inomhus som fonster, dorrkarmar, socklar och skapluckor. Och givetvis mobler som stolar, bord och hyllor. 25 Nov 2010 Vi har tankt kopa Jokkmokk-setet fran IKEA, matbord med 4 stolar for bara 700 kr. Har darfor tankt att mala det vitt, men hur gar man till vaga. 21 Mar 2008 Har ett fult gammalt furubord ni vet sant vanligt typ lackat. Bordet ar gammalt Jag undrar nu om det gar att mala bordet med vanlig vit lackfarg. Om du ska mala en storre yta, t.ex. en dorr eller ett bord, bor du dela upp ytan i Syntetborsten gar ocksa utmarkt till alkydlacken, aven om yrkesmalaren helst. 2 Sep 2011 All farg maste bort eller sa far du mala mobeln vit och strunta i slitningar. – slipa tills Slipa bort sa mycket av lacken och betsen som du kan. Ett problem Monica ofta far ta itu med ar vita ringar pa bordskivor. Ringarna ar en klassiker som val ingen som bor och lever med ett lackat bord lyckats undvika. Om du inte har lamplig bets hemma kan du mala pa med barnens vattenfarg. 19 Feb 2008 Jag har nagra mobler i ljust trafaner men skulle vilja mala om dem da jag eller att man repar upp skyddslacken som sedan ger gula flackar i. 25 Mar 2010 Eftersom denna bordstyp har en lackad yta sa galler det att forst slipa ned Mala Och sedan har jag malat bordet med min absoluta favoritfarg. 23 Mar 2014 Sloans kalkfarg. Det var ju Banditen som borjade mala med Ar det bara att stryka pa aven om det ar ett lackat bord Jag ar skit trott pa. Jag har ett koksbord i klarlackad bjork som har blivit lite aldersdiget. Det ar inget fel pa bordet som sadant men vi har trottnat lite pa fargen. antikmala sjalv. Alcro Mobellasyr som ger dig mojligheter att sjalv mala ytor med klassiska. koksluckor, bord och stolar kan skyddslackas med Klar Tralack. Ett billigare satt att fornya hemma ar att mala om sina gamla mobler, antingen Grundmala ytan med en lackfargsgrund och lat torka. Stolarbordhyllor etc. Att mala med aggoljetempera. Generellt vid malning avslojar aggoljetemperan garna eventuella brister i underarbetet, eftersom fargen ar sa tunn och fin i sin.

Betongkrukan: Att forvandla ett trist lackat pelarbord!

Du ar har: Mala moblerOlja massivt ekbord och tanker pa att en oljad yta kraver lite mer underhall an t.ex en lackad. Nu ar det dags att borja olja bordet. Men kan man ens mala over ett morkt jakaranda bord vitt? Ar lackat sa antar att slipning ar grunden for att fa till det bra! Bordet ar over 50.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.