tisdag 22 november 2016

Mala bord slitet

4 Nov 2009 Mala och farg 19 roster. Shabby chic – sliten elegans syns i en hel del inredning. Dar ar. Koksspecial: Mala koksbord och stolar Kok. 12 Jan 2013 Sa ett nytt vill vi inte ha! Men - bordet ar slitet, flackigt och ratt fult. Jag skulle vilja gora nat at det, eventuellt mala det vitt, atminstone bordsytan. 19 Okt 2010 Men aven nya mobler kan fa den dar skont slitna looken som de lite aldre fatt med Du kan aven mala effektfarg pa de stallena du har slipat. 5. 7 Jun 2014 Lar dig ta tillvara pa gamla mobler och loppisfynd! Las Hej Reginas steg for steg- guide om hur du malar om ett slitet bord. 2 sep 2011 All farg maste bort eller sa far du mala mobeln vit och strunta i slitningar. Pa t. ex. matbord brukar jag darfor extra behandla. Om du vill ha slitet pa skivan, sliter du forst som du vill att det ska se ut och sedan malar du med.

Har med mitt hus aven tagit over ett rejalt matbord i lackad fur med 6st och forstor lite for att fa en effekt av att det ar lite slitet och anvandt.

Hemmet - Mala gammalt bord - Bukefalos

1 Maj 2010 Haller pa med farmors gamla bord nu men tycker det ar lite svart att fa till en akta Tack for tipset hur jag ska mala for att fa den slitna looken. 14 2012 Har foljer en enkel beskrivning pa et ganska vanligt satt att ”mala slitet” pa, men som sagt, det har ar inte hugget i sten nar du sjalv borjar.

Ytbehandla faner och adeltra - Sa gor du!,

Darfor lampar sig faner mycket bra till bland annat dorrar och bordsskivor. Oavsett om du ska mala en tidigare malad yta eller en forut omalad, bor du gora ett. 2 Mar 2010 Om det ar nagot sarskilt jag ska tanka pa eller om det bara ar att slipa och mala Bordsskivan ar fanerad och valdigt sliten, dessutom har. Med Chalk Paint kan du mala pa nastan allt. Kanter slipas latt med fint slippapper for att framhava formen och skapa slitna effekter. ar vax och lack aven sa kallat mat-sakert, det vill saga, kan anvandas pa matbord, koksbankar och fat.

27 Aug 2013 Mobelfix - Soffbord Nasta steg var att mala resten av bordet. Vill man ha lite sliten look racker ett lager, jag gick lite mitt i mellan och malade. 26 Aug 2011 Med vattenbaserad farg far man mest bara mala en gang. Med oljebaserad farg Tank - vart hade detta bord blivit slitet om det varit pa riktigt. Har du ett gammalt slitet bord som ligger och skrapar nagonstans Tja, da Mala om bordet och om du vill kan du satta fast en plywoodskiva som ryggstod. 22 Jun 2013 Nar jag hade gjort det sa gick jag over till att mala bordet vitt med en Nar bordet var torrt sa var det bara att borja slipa den slitet. Man kan. 12 Jan 2014 Ett slitet matbord som under aren fatt ny yta av vinylplast fixades under helgen om till ett uppdaterat bord med ratt look. Det kravde en hel del. Jag har ett gammalt slitet vitt, latt lackat, jugendskrivbord som jag har Racker det med att jag koper en hink malartvatt, skrubbar bordet med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.