måndag 21 januari 2013

Slipa trabord

Olja massivt ekbord - Henkes malartips

Slipa i traets fiberriktning, inte med cirkulerande rorelser da detta kan ge sliprander som inte blir sa snyggt. Efter poleringen sa ar mitt bord fardigt att anvanda. 15 Mar 2001 Ska du slipa ett foremal av tra sa att det blir helt slatt, kan du borja med korn 24, fortsatta med 40 eller 60 och avsluta med korn 100 - 120.

Hej, jag ska slipa om mitt middagsbord som ar lackerat. Bordet Jag har en slipmaskin som jag tidigare har anvant pa tra med utmark resultat. Vilken typ av slipmaskin ar bast for att slipa koksbord i furu. Bordet ar Mitt bord ar klarlackat men det ar val samma problem som skall losas. Sahar pa lordagen har jag fatt for mig att slipa mitt festharjade trabord men jag star i en stor ovisshet om jag ska slipa med eller mot fibrerna. Tra ar tra, aven faner ar tra, och den ytbehandlingsmetod som passar pa det ena Har man fatt en farsk flack kan man prova att slipa forsiktigt pa flacken lokalt. 18 Jan 2006 Jag behover slipa vart oljade matbord. Har gjort det for hand tidigare men undrar om det finns nagon maskin man kan ta till utan att fa sliprosor. Lat ZAR Traspackeltorka och slipa enligt anvisningarna pa forpackningen. Obehandlat tra: slipa genom att successivt anvanda finare och finare sandpapper. Massivt tra vill garna svalla eller krympa, plana, massiva ytor kan bli skeva, Innan ytan torkar (inom 15 min) kan man slipa med fint slippapper och torka med. 2 Mar 2012 Men benen och smadetaljer kan bli krangligt att slipa med maskin sa. Jag tror inte att mitt bord ar betsat eftersom man ser traet komma upp. Att klarlacka tra ger ett skyddande skikt och hindrar det fran att morkna, dessutom bevarar det traets Slipa ytan nar lacken har torkat och borsta bort allt damm. Slipa ner traresningen i traets fiberriktning och damma av noggrant. Anvand forst ett grovre sandpapper Stolarbordhyllor etc. Anvand en bred pensel for. Tra ar ett naturmaterial och alla tramobler ar unika. Adringar och kvistar ar en Slipa latt i adringens riktning med fint sandpapper nr 220. Anvand inte stalull. 12 Feb 2013 Ett massivt trabord gar alltid att slipa, ar det daremot faner maste du vara forsiktig. En del mobler har sa tunt faner att det finns en risk att man.

Svenssons i Lammhult - Rad om vard - Tra

Trarena ytor gar du over med en fuktig svamp. Du far da en trafiberresning. Nar ytan torkat slipas traresningen ner. Slipa i fiberriktningen med fint slippapper. 2 Sep 2011 Slipa bort sa mycket av lacken och betsen som du kan. pa stolen dar det blivit angipet, ska man slipa rent och fylla ut det med kemiskt tra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.