onsdag 25 december 2013

Morisk stil

Kolonner I Islamisk (morisk) Stil I Alhambra, Granada, Spanien - Ladda ner fran over 32 Miljoner Hog kvalitets Stock Foton, Bilder, Vectors. Registrera dig. Bagar I Islamisk (morisk) Stil I Alhambra, Granada, Spanien - Ladda ner fran over 31 Miljoner Hog kvalitets Stock Foton, Bilder, Vectors. Registrera dig GRATIS. Stockholms Auktionsverk Magasin 5 164669. SPELBORD,1900-tal, morisk stil, med dekor av inlaggningar, hojd 70, 60x30. Morisk stil ar en term som anvands for att beskriva den moderna inredningen som ar baserad pa den islamiska stilen morerna i Spanien, Portugal och. fra ulike kulturer. Det finnes den mauriske stilen, som kommer fra Nord-Afrika ( is Exempel pa morisk arkitektur finns framst i sodra Spanien. Tex i Cordoba.

13 Okt 2012 I host ar det 20 ar sedan nationalbiblioteket i Sarajevo brann ner efter att ha beskjutits med serbiska granater fran bergen. I slutet av 1800-talet l. Fran Nordafrika kommer den Moriska stilen, Gotiska och den Romanska fran Frankrike och forstas Renassansen fran Italien. Allt har anpassats till Spanska.

Bagar I Islamisk (morisk) Stil I Alhambra, Granada,

SKAP, morisk stil. Troligen Syrien, ca ar 1900. Rikt snidad dekor. Inlaggninar i parlemor och ben. Langd 137 cm, bredd 60 cm, hojd ca 250 cm. Dekor bortfall. Malaga var ett starkt moriskt faste hela medeltiden och atererovrades forst 1487. I narheten finns kungapalatset Alcazar, byggt i morisk stil av kung Pedro I pa.

Soffbord av lastpallar, Hemmafixbloggen

19 Jul 2012 Nagon vecka tidigare har hon och jag slagit fast att ett soffbord av Jag aaalskar lastpallar/EU-pallar och blir smatt euforisk nar jag ser sana. 3 Dec 2012 Jag maste medge att jag inte var sald vid forsta ogonkast pa den kara lastpallen som mobel: lastpall bord. Jag tyckte snararenaaa nu har den. Om jag satter hjul pa den pall som ska fallas upp over den andra kommer ju hjulen att Sa du ska bygga en sang/bord av 2 europallar.

14 Sep 2011 Om man ska gora ett soffbord av lastpallar kan man anvanda bade en eller tva lastpallar, beroende pa hur hogt bordet ska vara. En glasskiva. 15 Jun 2014 Jag ger er Tidstjuvens elva steg till ett lastpallsbord! pappa gick ett varv runt garden och valde ut de tva EUR-pallarna som var i bast skick. Om det ar EUR-pallar kan du ocksa skaffa pallben (vet inte vad de egentligen heter) sa blir de ratt bra arbetsbord for mindre uppgifter. 19 Maj 2014 Trekantsbord: Tva halvpallar blev ett trekantigt bord hemma hos Pallkompost: Tva europapallar som langsidor och engangspallar till gavlar. Nagon vecka tidigare har hon och jag slagit fast att ett soffbord av lastpallar skulle Jag aaalskar lastpallar/EU-pallar och blir smatt euforisk nar jag ser sana.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.