onsdag 21 maj 2014

Vitolja ekbord

Ytbehandla med vitolja. Din mobel ar ytbehandlad nar den levereras sa du kan anvanda mobeln direkt utan atgard. Torka av pa vanligt vis om du spiller, vatska. Vitolja har samma egenskaper som naturell olja och skots pa samma satt, men Vitolja gor att tramobeln behaller sin ljusa nyans och inte morknar pa samma. Hej, ar ganska trott pa mitt oljade bjorkbordfunderar pa att lamna in det till en lackerare och fa det lackerat i vitt. Fragor: Kan man mala. Men misstrosta inte for det, det finns vitolja som nog kommer ge dig precis den finnish som Jag har provat olja med vitt pigment pa massiv ek. Rubinol Vitolja ar en traolja med tillsats av vitt pigment. Oljan rekommenderas till obehandlade eller tidigare oljade ytor, och speciellt till ljus ek eftersom den. 14 Jun 2008 Har googlat massor men inte blivit klokare. Det star mest om golv och tak men ett bord ar det annan belastning pa. Nagon har som kan hjalpa.

Skotselsats - for vitolja - Svenssons i Lammhult

Olja massivt ekbord. Oljade traytor blir allt mer populara i vara hem. Oljade massiva tragolv i ek ar valdigt modernt och ger en mycket behaglig kansla och ett. Jag bara undrar om man kan vitolja aven ekparkett som ett annat. det kan t.ex vara olika typer av ek (rodek eller vitek), eller olika struktur och hardhet i traet.

Marits vita skrin: Sahar gjorde jag med bankskivan

28 Maj 2009 Jag har laserat ek-bankskivan i koket! Jag har lange tycket att vara Sahar gjorde jag med bankskivan. Det var flera av er som fragat hur jag. Vi ska flytta in i ett hus med 150m2 lackad ek-stavparkett som har gulnat ratt rejalt. Vi tankte slipa om och vitolja/vigpigmentera for att fa ett. 7 Mar 2010 Min ide ar att slipa golvet med riktiga maskiner sen mala pa vitolja eller vit lack och Nar det galler just ek sa har du oandliga valmojligheter.

Bord. Tra. betong. Racker till: 24 m/liter vid 1 applicering. Produkttyp: Hardvaxolja. Storlekar: 0.005L, 0.5L. Ovrigt: 0,005L smapasar gor det enkelt att prova. 10 Dec 2008 Den massiva bankskivan av basta ek hade inte underhallits de sista Den blir dock inte vattenavvisande, men det ordnas efterat med vit olja. Kop TEKA Antique Ek Plank UV Vitolja Handskrapad Bankad 2200 mm hos Bjoorn Klickgolv pa Natet. Pris 659 Kr/m Fri leverans, fria provbitar. 4 Aug 2008 Och inte kan man kanske kalla ek for adelt. Ar pa gang att olja in vart ekbord ocksa. Dock sa Jag anvande vanlig paraffinolja, vitolja. 19 Mar 2013 (eller vitolja + hardvaxolja) Hardvaxoljan arbetas in i golvet och Denna behandling ska funka pa furu och gran, men ej pa ek, som det kanske. Pa kopet! nasta foregaende. Matbord. Alm, olja. Ask, vitolja. med klaffar forvarade under bordsskivan Antal: *Valj utforande. Bjork, vitolja. Ek, olja +3 690 Kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.