torsdag 17 juli 2014

Linda hastens ben

23 Jun 2014 Att linda hastens ben infor ridning, alltsa lagga ett arbetsbandage, gor man for att skydda benen och ge ett bra stod till senor och leder. 25 Jun 2013 Det finns olika anledningar att linda hastens ben. For traning finns speciella bandage dar halva lindan ar elastisk och resten oelastisk. De ska. Jag skulle sjalv aldrig dromma om att linda min hast utan paddar, men undrar lite om det ar fler Det kan bli sar och sarskorpor och benet kan svullna. Detta kan. 1 Mar 2012 Att linda ar inte helt latt, och det ar definitvt inte sa latt som det ser ut. En pad skyddar hastens kansliga ben mot punkttryck och friktion som. 24 maj 2014 Det ar valdigt poppis att linda benen nar man rider har jag markt. Man lindar en vanlig fleecelinda eller eventuellt en elastisk linda pa benet. 13 Nov 2004 linda hastens ben Oj, jag tror inte att jag ska linda nagot mer. Hastjobb Vi tar emot ponnys for inridning, traning och tavling. Valkomna.

Skydda hastens ben - Hast - Agria

- Lindskola - Hoppryttarinnan

13 Jan 2010 Meningen ar att hastens ben ska fa stod, och inte bara ett tunn litet lager Battre med en linda som ar lagom lang for hastens ben, an att linda. Jag vet att man inte ska linda blota ben, men hur ar det egentligen Nu rider jag nastan uteslutande dressyr pa min hast, han ar heller inte san. 25 Jun 2012 Okar blodgenomstromningen gor jag sedan genom att linda benen med vara lasare, hur lange maste man vanta efter man kylt hastens ben. 9 Maj 2015 Nar man lindar bena pa hasten ar det viktigt att Linda bakat, om lindan skulle ga Men lindade ben ar det jag gillar bast da det ger battre stod. 19 2011 Nar hasten star under langre tid i sin box och inte har mojlighet att rora Nar benen ska lindas lagger jag padden runt hastens skenben med.

Om vanliga bekymmer som din hast kan raka ut for. Har din hast feber eller visar tecken pa halta ska du Linda da ett tjockt lager bomull runt hastens ben. 2 2013 Jag har en hast som blir lite svullen i sina ben pa natten nar hon star Bor jag linda benen over natten eller ar det nagot annat jag bor gora. 24 Sep 2013 Jag personligen tycker ju det ar valdigt fint att linda och vad folk an. lindor och olika benskydd, men har alltid nagot pa benen pa hasten. Nar du ska transportera din hast bor du skydda den mot skador. Det gor du enklast med transportskydd, eller genom att linda hastens ben ner over kotan och.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.