fredag 17 oktober 2014

Koka ris i micron

Salt och andra kryddor tillsatts efter tillagning, utom i grotrecepten. Fullkornsris ( ICA) 2 port 3,5 dl vatten 1,5 dl ris. Koka i mikro ca 25 min. Jasmineris (ICA) 2 port. Koka ris i micro gar alldeles utmarkt. En glasskal med lock ar det man behover. Och man behover inte rora i riset heller. Inte vanta pa att vattnet ska koka upp for. Koka perfekt ris! Riskokare for mikron ar en smart pryl for snabb o enkel tillagning av perfekt kokt ris i mikrovagsugn. Ytterligare en fordel med kokaren ar att man. Koka ris, gryn eller vete i micron pa under 15 minuter. Hall bara i vatten och ris i behallaren och kor i micron en liten stund- klart! Kop pa Coolstuff!. Jag kokar alltid ris i mikron, sjukt mycket smidigare an pa platta. Du behover en glasskal med lock. I min mikro (1000W) sa kor jag 5 minuter full. 5 Feb 2008 Smakrikt ris i mikron Receptbild - Allt om Mat Tillsatt ris och frysta gronsaker, ror om och laga pa full effekt (750 W) i 10-12 min. Koka sparris. 4 Jan 2011 Hur kokar ni ert ris (inte uncle bens) for att fa det fluffigt och bra Jag har kollat Jag har en billig plast ris kokare for micron som jag anvander.

Utnyttja micron - 3. Hjalpmedel - Skuggfolket iFokus

Ingredienser. 1 portion. 1 dl vatten. 1/2 dl ris. 1 krm salt. Tillagning. Under lock pa full effekt i 2 min, sen pa medeleffekt i 7 min. Jag ar ganska usel pa matlagning i allmanhet, men just ris kranglar ALLTID for mig. Sjalv kokar jag alltid ris i micron. 5min hog effekt.

Koka snabbmakaroner i mikron - Allt Inget

In med skalen i mikron med en talkrik over som lock. Daremot gar det utmarkt att koka ris i micron, gar mycket fortare och blir lika gott, enligt. Koka upp och ror om. Koka 10 min pa. 0,75 dl kornris svag varme. Kor ca 8 min. Lagg det kokta riset i Easy Rice och tillsatt mjolken. Koka ca 25 min i micron. Nar riset ar klart, ta ut fran micron och lat sta i ca 5 min. Inget kladd pa spisen nar riset har kokat over! EasyRice ar jattelatt att diska, inget ar ju fastbrant i botten!.

Nagon minut. Mat upp ris och vatten i EasyRise och koka i Micron. 2013-06-26 @ 101100 Permalink Easy rice recept Kommentarer (0) Trackbacks (). Koka ris i micro recept pa Matklubben, har finns massor med recept pa koka ris i micro!. 16 Aug 2012 Jag ar namligen riktigt usel pa att koka ris i kastrull. Det blir grotigt, kladdigt, Hall i ris och vatten, satt pa locket, in i micron. Voila! Sa numera. Jag ater ju mycket kokta gronsaker, och nu blir det problem med det. Jag kokade alltid ris i micron under en kortare period, det gick bra. 20 Okt 2006 Kan man koka pasta, ris mm i micron Har inget kok pga av fuktskada och renovering. 7 Mar 2013 Lagg kakan (med hushallspappret) pa kokshanduken i micron. 9. Koka ris. Detta blir det forsta receptet, namligen att koka ris! Superenkelt!.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.