fredag 17 oktober 2014

Wegner kopia

Bohemchic, Kopia eller orginal - Aftonbladets

Och samtidigt som jag tycker det ar forfarligt med kopior, moraltanten i mig rynkar Sjalv drommer jag vidare om Y-stolen, formgiven av Hans J. Wegner for Carl. 18 Nov 2013 Vilken trakig ripoff pa Wegners designklassiker CH24 eller Wishbone chair, eller Lustigt, sag idag en liknande kopia pa ILVAs hemsida. 25 Feb 2011 Bojtraryggar - man kan titta pa nastan allt fran Hans Wegner. ett foretag som gor kopior pa stolar dar licensen gatt ut kan man enkelt saga.

22 Feb 2012 Koper man en kopia stjal man nagons designide. Min dotter har handlat Wegner-stolar av Designers Revolt och dessa ar av hogklassig. Original eller kopia Y-stol ORIGINAL (till vanster): ”Y-stolen” eller ”CH24” som den heter, formgavs redan 1949 av Hans J Wegner for Carl Hansen Son.

11 2014 Hur retroratt ar inte formen av Hans J. Wegners designklassiker er ett besok till en av Europas basta natbutiker ar det kommer till kopior av. 2 Feb 2011 Men sa ar det ju just det dar med designklassiker kontra kopia – kan man Graham Green till vanster och Hans J. Wegners Y-stol till hoger. 25 Maj 2012 Det ar inte alltid latt att se skillnad pa original och riktigt bra kopior, oavsett om det galler mobler, lampor, vaskor, klockor eller nagot helt annat. 11 Dec 2013 Just nu ar Wegners Y:stol min favorit. Men jag. i flera timmar for att sedan klicka hem en billigare kopia. Jag gillar Wegner stolarna bast. 11 Maj 2015 276769. FALLSTOL, kopia efter Hans J Wegner Folding chair, 1900-talets andra halft. Gomer Andersson. Lagg i minneslistan. 5 Feb 2011 kontra 6295:- (hos Svenssons i Lammhult) eller Wegners Y-stol for 1787:Synd med kopior, tycker jag - aven om det saklart kan locka. 17 Jan 2011 Du hade kunnat skriva i annonsen att du kommit over ett parti eames kopior men du gjorde inte det. Nar du marker att flera avstatt att kopa da. 22 aug 2013 Fran och med oktober i ar kan man inte langre kopa en kopia av designern Arne Tips: Kopia av Hans J Wegners Loungestol ca 4300 kronor. 18 Nov 2008 av den danske formgivaren Hans J. Wegner. Sedan 2003 Bamse. Eda. I vantan pa den ratte Bamse kanske jag slar till pa en kopia sa lange. Har tex 6 akta wegner stolar fran 70-talet till mitt matbord som ar en superelips- kopia. Och sen har jag en lamino (akta ) som star bredvid ikea.

FALLSTOL, kopia efter Hans J Wegner Folding chair,

8 Feb 2011 Jag vagade inte erkanna for dem att jag overvagt att sjalv kopa nagra kopior av Wegners Y-stol. Nu kommer jag kanna mig smutsig om jag gor. Kopia wegner y-stolen fran alla kop salj marknader i Sverige. Fynda och sok kopia wegner y-stolen hos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.