tisdag 26 april 2016

Mala om bord vitt

12 Jan 2013 Jag skulle vilja gora nat at det, eventuellt mala det vitt, atminstone bordsytan. Om det gar Jag har valdigt daligt med bilder pa det, och jag kan. Har fatt ett gammalt teakbord som jag tanker mala vitt. Det ar nan repa pa bordsskivan, men annars ser det hyfsat ut. Detta ar tankt att bli ett. 12 Nov 2013 MEN VILKEN FARG SKA DET VARA I Vitt Svart Gratt Vad Jag skulle mala stolarna vita, bordet nan fin gra nyans och inte byta dynorna. Med Beckers lackfarg kan du mala de flesta snickerier inomhus som fonster, dorrkarmar, socklar och skapluckor. Och givetvis mobler som stolar, bord och hyllor. 8 aug 2014 Bordet ar dock svart och jag avskyr svarta mobler! Darfor vill jag garna mala det vitt, men min sambo ar tveksam da han tanker att den morka.

2 Sep 2011 All farg maste bort eller sa far du mala mobeln vit och strunta i slitningar. – slipa tills ytan Pa t.ex. matbord brukar jag darfor extra behandla. Det blev tillslut sa rangligt att det gick i brasan, men vitt var det fortfarande. En flaska bilvax racker nog till flera bord. Prova pa en bradbit, sa ser.

Hur malar man ett bord

19 Aug 2008 Haller ocksa pa att mala ett matsalsbord vitt. Vi har ocksa. Jag har oxa beslutsangest over mitt bord om det ska bli vitt. Ska lasa vad du far for. 9 2013 ett vitt bord kommer lastat. Och sa har vart bordet jag malade om for ett tag sedan. Fina aldre mobler tycker jag gor sig valdans bra med lite farg.

Antikens Grekland –

De antika grekerna stod emot perserrikets erovringsforsok, overlevde romarrikets erovring men Kr. Ugglan var Athenas - vishetens gudinnas - heliga fagel. Antikens grekiska valde var splittrat i stadsstater som holls ihop av en grekisk kultur. Det antika Greklands storhetstid kan sagas borja redan under 700-talet f.Kr och varade fram till 300-talet f.Kr. Vad ar grejen med antiken En kortfattad. 9 Aug 2010 Kvinnornas framsta uppgift var att foda barn som var starka och friska. Sa vad ar det som har gjort att man fortfarande, ar 2009, behover.

18 Feb 2015 GW:s skrivmaskin var antik skatt Da tankte jag att vad i himmelens frid, vad har den dar att gora Det ar ofattbart, fortsatter antikexperten. Antikt grekiskt drama syftar pa den teaterkonst som utvecklades i Teatrarna under antiken var stora anlaggningar. teatern i Aten hade plats for 17 000. 18 Feb 2011 Var gar gransen for vad som ar antikt och inte – For att kallas Vilken i dag modern pryl ar en eftertraktad antikvitet om hundra ar – En svar. 17 Feb 2012 Komediernas enda syfte var knappast att framkalla skratt, vilket ”Plutos” ar ett slags moralitet som handlar om vad som skulle handa om. 5 Maj 2010 Statsmannen Solon hyllades av de antika historikerna som den athenska demokratins fader. Athens demokrati var inte demokratisk i modern mening – det var bara fria, vuxna och manliga Vad var en ostindiefarare. 18 Sep 2005 Hem och Skola I Aten var de kvinnorna som skotte hemmet och Vad mannen tankte och kande brukade han knappast beratta for sin fru.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.